Thursday, September 18, 2008

Pengalaman Berharge~

Aku tatao la kan~ Tapi lately ni..Banyak btol bnde baru aku alami..Memang pngalaman berharge la..Pade mase yang same..Perasaan tersebot juge sux..yup~

Aku mngaku la..Tanpe segan silu..Aku mngalami 'mental breakdown' yang agak terok slame dkat sminggu ( tade la tahap kronik smpae mau bunoh diri )..Sbab pe?

Simple je sebabnye..B-chan ( ye..tu la nickname aku bagi untok 'die'..maaf kalao kamu rase ia nye berbunyi huduh..aku rase comel je =p ) ade orang laen slaen aku (kalao korang x paham..memang sengal..hahaha )~

B-chan ngaku jujor kat aku..kat tepi pntai..aku punye la tercengang..x marah, x ape..aku memang tediam je la..Secare rasional nye la..maybe korang akan kate ''Nape ko x penampar je die?..smpae ati wat ko mcmtu''..Jawapan aku senang je ''Bnde dah lepas kn? Dah la..Xyah pnjang2kn cte''~

Pade mase itu..Sumpah..x tipu la weh..Aku rase macam nak mati je..Rase melayang2..Aku tatao ape silap aku..tatao ape yang x cukop lagi..memang tatao~

Tapi sebab aku ni bukan jnis Melayu-ish~ ( kepade yang tatao, Melayu-ish ni maksodnye telampao bperangai ke-Melayu-an..nnti aku crite di post laen ) aku relax je lagi..konon2nye~

Owww..silap besar la jep~..Selepas 2, 3 ari pas kejadian tu, aku jadi mengong tak tntu arah..Housemate aku ( Nadt ) kate, tu sindrom x dapat terime hakikat ( ade ke sindrom tu? aku tatao la..aku bdak engine..bkn bdak medic )..

Msti korang nak tao ape jadi kt aku time aku 'mental breakdown'..Keje aku mlambak x jalan..Aku cume dok tmenong, jadi panas baran tahap mlampao, asek nak maki orang je..senang cite, aku jadi 'bitchy' tahap gle la..Aku jadi macam tu sbabnye..aku x dapat nak nanges...takde outlet perasaan ( ye..aku memang cacat kan bloggers skalian..aku tao..hahaha ) Memang x pnah jadi mcmtu..

Orang2 sekeliling aku sme perasan..tapi aku mase tu dalam dunie aku sndiri..jadi aku x pedulikan diorang ( emo la pulak time ni..ntah pape je aku ni )

Tapi lpas dekat sminggu, aku mule muhasabah diri, dok diam2 kat tepi pntai sorang2..dan bepikir ape aku maukan dalam idop aku~

Dan, alhamdulillah, aku jmpe jawapannye..Idop aku mule bejalan sperti biase, aku jadi friendly semule, keje semue langsai, dan belajar menghargai ape yang tinggal..

Jawapan kepade muhasabah diri aku? Mudah je rupenye :

1. Jangan pnah harapkn balasan atas ape kebaekan yang kite buat kat orang~
2. Hargai ape yang kite ade umpame esok kite akan kehilangannye~
3. Allah bagi kite ujian ikot kemampuan kite, kalao kite dapat, maknenye kite mampu handle~
4. Kalao kite x dapat nak handle perkare kecik, mcmane nk handle yang besar nanti?~
5. Jatoh bangon diri kite, smue atas kite..So, knape nak 'bunoh' diri sndiri?..x ke bodoh?~

Aku ngan b-chan ok je..still together~ Walaopon aku tao banyak bnde yang mungkin die x sangke aku tao, dan agak menyesak kn diri aku kadang2..hey, kte 'follow the flow' je la.. Our top aim sekarang ni..nak graduate..yang laen, bleh tunggu ^-^ Relax sudah~

Kepade sahabat baek aku, Nadt..Trime kaseh, ikhlas dari aku..sebab ko la yang paling terok kne tempias ke'bitchy'an aku..Kalao time tue ko penampar aku, sure aku x elak..seryes ( rugi la weh..ko x buat..haha..tawaran dah ditutop )..aku ade besame ko..susah dan senang..ape2 pn tejadi, ko tetap 'kmbar' aku...wahaha..ko besabar la ye atas ape yang tejadi kat ko..ko kne kuat..kurang2kn la cengeng2, mulot lembek dan membuli aku yek..^-^

Out~

0 comments:

 
template by suckmylolly.com