Tuesday, September 30, 2008

Meluang Mase~

'' berbuke puase bersame dengan keluarga tersayang ''

Hari mule2 aku sampai, konon2 nye dapat lah makan masakan mama..tapi sebab die penat ngemas umah yang tidak bersepah mane pon itu, kami sekeluarge pergi lah berbuke dekat Taman Merdeka..aku rase lah..sebab aku dah lame x balek JB..dah x berape ingat lah..hehe..

'' daging kambing panggang yang nyaris buat aku mati ( sumpah tatao ini kambing ) ''

Nampak x hidangan atas nie? Aku nyaris2 mati lepas makan hidangan nie..aku tatao ini kambing..aku maen cedok aje dari kaunter buffet..aku memang suke cube..tapi bile aku dah makan beberape hirisan daging kambing nie, dunie aku mule berpusing..nak muntah pon ade, nak pengsan pon ade..kesimpolan yang aku boleh buat, AKU XLEH MAKAN DAGING KAMBING..aku takde darah tinggi...rendah lagi adelah..mungkin sebab bau yang bacin tue yang menyebabkan aku mengong makan nye..ish~

'' aku yang mengong di Jusco JB, beli barang raye ''

Balek aje berbuke puase, kami semue ke Jusco Tebrau..atas permintaan mama..die nak beli pinggan letak kek..mase mama pusing2 carik pinggan, aku dengan adik aku, Pqa maen amek2 gambar lah..usek ini, usek itu..memang naseb aje barang2 kace x pecah..hahaha..

Nampak x tiang label harge dekat belakang aku..alah dekat gambar atas..tiang tue lah Pqa cabar aku buat tarian ala2 'stripper'..hahaha...memang gile lah..aku mase tue pon tengah bosan tahap cipan tatao nak watpe...make aku pon buat..yup..aku menari ala2 'stripper' di tengah2 Jusco yang sesak dengan orang..fuyooh~ Mesti x percaye kan? Nadt..mesti kau orang pertame kate aku menari kejong lah walao mcmane pon..silap lah jep~ Lancar beb wa cakap sama lu..hahaha..untong suami gua nanti..ngehehe~ pedulik hape aku orang ramai ke tak..Pqa dah galak gelak..sampai die yang tarik aku dari tiang tue suroh berhenti menari..hahaha...Ayah geleng kepale aje lah tengok anak dare die yang mengong ini..

'' menunggu dan menunggu ''

Selepas penat menari..hehe..aku ditugaskan mengusong troli barang...aishhh~ ayah kate nanti aku pegi nyanyi2 pulak kat tengah2 Jusco..hahaha..suare saye x sedap lah ayah..lalala~ ayah sebok bebel dekat aku, aku maen lagi amek2 gambar dengan Pqa..penat aje ayah bebel2..hehehe..dekat gambar atas itu lah ayah saye..yang sedang bebel~ =)

'' hari terakhir berbuke puase beramai2 ''
Mase hari terakhir berpuase, ayah bawak kami semua ke tepi laot..ataopon Danga Bay dalam name glamernye..makanan kat sini..memang banyaaaaaaaaak gile...berape banyak? Gile banyak weh~

Ade 100 jenis laok, 20 jenis kueh, 10 jenis air, 10 jenis ulam...memang kalao kate makanan x cukop memang membohong lah...dengan banggenye, aku boleh cakap, aku berjaya makan 50 dari semue jenis laok..muahaha..aku memang perot besar..lalalala..untong badan aku cepat turon..makan la berkilo2 pon..banyak cacing kot dalam perot nih..aaaih~

'' ini nasi ayam ketok..sedap2 ''

Ayah pakse aku makan hidangan nie..namenye nasi ayam ketok..makanan jawe..ayah kate sedap sangat..jadi untok x hampekan ayah..aku amek lah sepinggan kayu..nak mencube..awal2 aku nampak nasik nie x lah sehebat mane..biase aje..tp..bile dah makan..fuyoooh~..sedap sangat..rempah dari ayam tue aje dah cukop boleh buat korang nanges gembire sebab terlalu sedap..huhuhu~

Berbuke puase pade hari terakhir puase memang indah..menghadap laot, bersame keluarge, makanan memang lah sedap2..ape lagi la yang aku nakkan..wah~..kehidupan...lalalala~

0 comments:

 
template by suckmylolly.com