Tuesday, October 14, 2008

Perubahan? Bagoskah?~

Minggu ini, memang sangat menguji tahap kesabaran aku..
Semue bende aku buat, semue tak menjadi..
Darah aku mule mendidih sebab ape yang dirancang, semuenye gagal..

Ade faktor disebabkan aku sendiri..
Dan ade jugak disebabkan orang lain..

Memang, mungkin korang akan kate ‘Relax sudah’..
Pade aku, x kire kerje ape sekali pon, kalau mampu, biarlah sempurna..
Aku bukan ‘perfectionist’ melampao..
Cume mahukan yang terbaik untuk semue..

Baru2 ini, aku sangatlah bengang pade diri sendiri..
Tolak ketepilah kalao disebabkan orang lain..
Pade aku, sebelom menilai orang lain, kene lah tengok badan sendiri..
Lebih baik ataopon kurang..

Aku dah tak mahu ‘whining’ lagi..
Agaknye orang yang dengar pon dah mual kan?
Jadi, aku gune care penulisan macam ini untok tangani nye..
Sebagai ‘outlet’ aku..

1. Savvy aku
Aish…ini memang aku bengang tahap teratas..kau dah tahu aku pelajar, lagilah ko melembapkan baiki kereta aku..aku x kesah naik bas..aku x malu..tapi, masalahnye, aku dah bayar..kau dah janji nak bagi aku kereta semule..kalau dah Melayu..tetap Melayu..dengan aku2 sekali kene marah dengan mama ayah…damn la korang!!

2. Projek ETR aku
Ini, memang silap aku..aku mengaku..disebabkan kesilapan bodoh dari aku, aku tersilap hantar laporan untok di ‘hardcover’kn..mujor mereka x buat lagi..Tibe2 aku terase diri aku kehilangan upaya untok buat kerje lebih bersistem…ape kene dengan aku? angau kah? sakitkah?

3. Test
Ini, memang di luar kawalan aku…aku memang mampu belajar sahaje lah..test pulak asek tukar2..ade jugak yang tertinggal hendak buat test2 itu…tengok je lah nanti~

4. Web
Kepade pelanggan2 web aku yang ‘ter’upah aku buat fyp mereka.. dengar ini baek2… aku dah miskin..miskin gile…kalao korang rase x segan bayar khidmat aku lambat2..sile lah buat macam itu…dah lah bagi aku keje ‘last minute’..nak siap dalam 2 hari..ape ke bangang nye kau..kate pelajar uni..tapi pemikiran korang macam orang x sekolah..aku pon ade kehidupan sosial bodoh…

5. Masyarakat kampus
Aku mengaku aku sangat suke diberi kepercayaan membuat kerje..tapi masalahnye sekarang, manusie2 di sekeliling aku mulai memijak aku secare ‘extreme’..aku boleh tangani lagi kalao etika memijaknye ade bertahap..tapi nampaknye ‘kelemakan’ mereka semua makin memuncak..ape kejadah nye kau suroh aku buat kerje bukan bahagian aku? aku tiada kerja laen kah? aku pon pelajar jugak..ade test jugak..ade teman lelaki jugak..ape bezenye aku? aaissh~

Mungkin ade yang akan kate, kau dah terime, berani lah tanggung…
Ini bukan sesi luahan hati dan perasaan..
Atao sesi dengarlah rintihan hatiku~

Cuma sekadar fakta dan pendedahan dalam masyarakat kecil aku lalui..
Agaknye, bile aku mule melangkah ke alam sebenar..
Mungkin lagi tragis agaknye kehidupan aku..
Kalao aku masih berlembot..

Hmm..jadi?
Perlukah aku merubah keperibadian aku menjadi lebih ‘bitchy’?
Atao teruskan menjadi perempuan Melayu yang kekal Melayu?
Fikir2 kan lah~

2 comments:

ein_nazierah said...

kadang2 bagus jugak kita luahkan perasaan....

Aqilah Norain said...

btol2...sy sokong..

 
template by suckmylolly.com