Saturday, October 25, 2008

Impian~

Impian...

Ape itu impian?
Pade aku, impian itu harapan dan bende2 yang aku nak buat sepanjang hidop aku..

Aku ade banyak impian..
Sangaaat banyak..
Nak tao x?

Kalao korang x nak tao pon..
Aku nak bagitao jugak..
Keh..keh..keh..

1. Degree TESL
Inilah impain utame aku..nak sambong belajar dalam TESL..ramai orang tanye aku..nape TESL? jawapan nye..sebab aku cintekan bahase..pade aku, bahase itu mudah..aku x berape mahir dalam kire2..bukan x pandai, cume kurang minat..aku nak tulis buku satu hari nanti..mungkin pasal kehidupan aku..atao mungkin..tentang kehidupan..aku suke~

2. Sambong belajar oversea
Wahhh~..ini pon salah satu impian utame aku..ke luar negare..faktor sebab nak belajar oversea, mestilah sebab nak belajar budaye asing..aku suke..suke melawat tempat orang, makan makanan diorang, belajar tradisi diorang..memang aku akan berjaohan, dari orang2 aku sayang..mudah2an, mereke dapat lah paham keinginan aku..

3. Soulmate
Aku bukan mude lagi..memang la baru 20 taon..tapi makin meningkat..study, study jugak..mencarik jugak...En Bob (P.A aku) bising sebab aku cari yang kurang sesuai..haaaihh..macamane encik? saye bukan geti pon..hari itu saye dah tunjok kat encik...encik suke tak? hehehe...mudah2an aku dapat lah pertahankan hubungan aku sekarang..x perlukan sebab..I just love him sincerely..added with his flaws...Manusie boleh berubah...aku percaye hakikat ini..

4. Rumah dekat2 bestie aku (Nadt)
Aku dengan Nadt selalu berangan nak buat rumah corner-lot...dan rumah kami depan belakang dari rumah masing2...memang cool...boleh lah hangout petang2...minom petang...mudah2an dapat lah makbol impian ini...manyak syiok ooooh...sian kat our partners lah~

5. Sambong belajar sampai PHD
okeh...PHD bukan perasaan hasad dengki ye...aku x dapat nak belajar perubatan dulu...jadi, salah satu alternatif nak dapat Dr itu adelah dengan PHD...aku x kesah belajar dan belajar..seronok...

6. Jadi pensyarah
Aku suke budak2...aku suke bercakap..sebab dengan bercakap, kite dapat kenal orang tu..aku nak tolong bangse aku maju bahase Inggeris, jadi, menjadi pensyarah itu perlu...kalao aku jadi pensyarah:

= aku XKAN BAR student aku...
= aku XKAN FAIL kan student aku..
= aku XKAN MARAH student aku kalao x perlu..

bgos x? aku pon student jugak..aku tao ape yang aku x suke...doa2kan lah aku dapat jadi pensyarah ye~

7. Perfect Wedding
Hahaha..perempuan tetap perempuan...kawan aku pernah tanye...''Qla, ape erti perfect wedding bagi kau?''..well, bagi aku, x perlu lah grand2 sangat...cukop dengan sederhane, kawan2 aku datang meraikan, dan aku dapat bersame soulmate aku pade hari itu...aku x lah obses nak garden theme ke ape...x pikir pon..biar simple tapi memorable..

8. Kiosk minyak
Aku nak buat business sendiri..x besh la asek makan gaji je kan...aku berniat nak bukak kiosk minyak sendiri..tapi budget nak bukak kiosk minyak tu agak besar..nampaknye kene lah menabong dari sekarang..aisssh..tape2..pelan2..

Aku rase , buat mase ni, itu saje lah kot...
Pade aku, x salah ade impian...
Impian membuatkan kite fokus dalam hidop..
Btol x?
So...
Ape impian korang?

Out~

0 comments:

 
template by suckmylolly.com