Thursday, December 25, 2008

Jalan Cari Ape?

Semalam aku tumpang tidor rumah Wanie, lepas hantar die balik Balik Pulau..Ye laahh, takkan lah aku nak bagi die balik sendiri kot..Punye la sesak jalan nak menghale ke jambatan..Kat situ je dah 2 jam aku sangkut..Nasib dah isik minyak sebelom bertolak..Aku dah agak dah..Ye laaah...petang nak Krismas kan..Mestilah smue yang nak menyambot berpusu last minute shopping, dengan yang nak pegi clubbing lagi..

Lepas saje jambatan aku dah tarik nafas lege..ye ke? Aku silap besar laaahhh...Oh ye..aku angkot Suden sekali...hahaha..macam bawak anak ke hulu hilir..ye laah, takkan aku nak tinggal die kat rumah..sape nak bagi die makan minom..

Aku tatao sangat jalan nak menghale ke Balik Pulau jadi, Wanie kecoh lah mengajar aku..hahaha..sampai je jalan nak masok (okey, lebih kepade naik laa) Balik Pulau, aku dah mengucap panjang..

Gile laaaaa...curam habis bukit die...45 darjah sampai kot..terok jugak aku tekan minyak kerete..sian Apple-chan...aku tengok RPM kerete dah nak sampai 4..aku dah gelabah..
Tak pernah samai 4..punye la curam bukit...aku bawak cepat2, bace doa banyak2 dan naseb baek sampai jugak rumah Wanie..huuuu..lege~..

Sampai je rumah Wanie, mak ayah die sambot dengan sangat baik..diorang pon suke Suden..lege aku..rumah Wanie memang besh..suasane kampung, aku suke...dengan pokok kelapenye, dengan bintang2 penoh waktu malam..aku bukan lah jakun sebab x penah pegi kampung, tapi, memang susah nak jumpe keadaan macamtu kat JB..

Suden dah gembire golek2 atas pasir luar rumah Wanie..batak habes kucing tu..hahaha..ye laahh...rumah sewe aku pangsapuri, mane ade pasir sangat =)...jenoh jugak aku dengan Wanie nak kejar die masok semule rumah..hahaha..punye lah die bercinte dengan pasir tue..

Malam Krismas tue, lepas mak ayah Wanie tidor, aku dengan Wanie tengok cerite hantu kat Astro, pastu tengok AFC pulak sampai 3, 4 pagi..saje teman die tunggu call boyfriend die =)..

Esok harinye, aku kene balik semule, tapi sebelum tue, kami rancang nak pegi Queensbay Mall..
Tapi sebab ramai sangat orang, kitorang pegi Gurney Plaza..

Aku naik feri balik Mainland..tak larat nak drive..pinggang dah mintak nyawe..

Tetibe sampai saje rumah, aku dapat panggilan dari mama..

'' Mama dah kat Juru nie along ''

Argggghhhhhhhhhh...datang mengejot..mengapekah!!!!!!!!!!!!!

So, aku akan update kemudian hari selepas mereka pulang...

Kene pergi menyambot mereka..wahahaha

Out~

0 comments:

 
template by suckmylolly.com