Monday, December 22, 2008

Naik Penerbangan Seronok?~

Ok..aku sangat letih..

Sebab itu post ini aku tulis sangaaat lewat.. 0___0

Penerbangan yang sepatutnye aku naik pukol 10.30 am KENE DELAY (wth) betol...ke pukol 3.55 pm...

Memang lah kalao diikotkan seronok..dapat luang lebih mase lagi dengan keluarge, dapat sambong tidor lagi, makan banyak2..

Tapi hakikatnye, adooooii..letih sangaaaaaaaaaaat nak tunggu kat airport lame2 (aku sangat benci menunggu +_+)

Jadi, pade pukol 3pm, aku dah sampai airport, kelam kabot nak check-in (kaunter nak check-in bag tutop 45 menet sebelom belepas)..

(Di bawah adalah perbualan sebenar dengan abang kaunter yang jage Air Asia ke Penang)

Aku : Abang, kenape flight delay? (bertanye dengan penoh teruje)

Abang Air Asia : Owhhh..ade masalah teknikel sikit dengan kapal terbang (sambil pandang muke aku sengih2)

Aku : Masalah teknikel? (sambil buat muke pelik2)

Abang Air Asia : Alah...takde pape pon..tangki kapal terbang pecah (dengan muke selambe tapi bercakap perlahan)

TANGKI KAPAL TERBANG PECAH KAU KATE TAKDE PAPE? WTH!!!!!!!!! 0___________0

Dulu pernah jugak kene sekali..tapi mase nak balik dari Penang ke Johor..sehari sebelom Raye Cine..

Aku DELAY kat airport Penang 6 JAM!!!! sebabnye? TAYAR KAPAL TERBANG TERCABOT..depan mate aku pulak tue..mane tak nye...kitorang dah nak naik dah -___-...kene lah tunggu..

Aku tengok, 14 penerbangan dekat JB semue delay..baik MAS, baik Air Asia..situasi yang same jugak bile aku tengok jadual penerbangan dekat Penang..ade yang sampai kene batal..kesian..

Aku pon rase semue penerbangan satu Malaysia dah haru biru sebab kapal terbang tangki pecah tue..haaaih..macamane lah diorang buat maintainance? Pelik betol...

Malas nak komen banyak2..tapi memang perjalanan sangaaaaaaat lame..Naseb baek ade orang amek..thanx dear =)

Balik rumah, buat ape yang patot, tak sampai pukol 12 am, aku dah melepek tertido..hahaha =)

Sape kate naik penerbangan tak penat? Lu memang gila..hahaha ^-^

0 comments:

 
template by suckmylolly.com