Friday, June 12, 2009

Patutkah Aku Rasa Sedih

Baru sampai JB semalam..Yang dasyat nye, dalam bas Plusliner tue, aku sorang je perempuan..

Chop..let me re-phrase that...

AKU SEORANG SAHAJA PENUMPANG!!!! DAN AKU PEREMPUAN!!!!!

I was freaking scared!!! Hello!!! Aku ade ilmu silat setinggi mane pon, kalau kene hentak dengan lelaki, aku tumbang jugak!!! T___T

Ohhh...Sebelom aku terlupe...

SILE JANGAN TENGOK BLOOD:THE LAST VAMPIRE!!!!!!!!!!!!!!! SUMPAH SAMPAH!!!!!!!!!!!!!

I was soo freaking pissed off with the movie sampaikan aku speechless bile cerite habis..Aku memang devoted fan of vampire flick..And aku memang anticipated cerita ini..Tapi..Ya Rabbi!!!!
Aku asyik menguap dalam wayang...Aku kecewe ok..

Rating???? o.5/5..Aku bagi pon sebab kesian kat Saya yang banyak lompat2 atas bumbung..

= Cliche!!! (Father got killed by the evil vilain-ness turns out to be the mother)
= Tak masuk akal T___T (Mere mortal kene bakar, campak dalam gaung, campak dalam air..tak mati2..jadah!!!)
= Macam budak2 (graphic scenes yang level kanak2...watsup Sony..*more like Tony*..takkan lahh darah memancut slow effects keluar mcm pebbles???? oohh..dont 4get my most favourite!!! Onigen punye "bearded blood'')

Back to my story *terlajak jauh bercerite*

Aku dapat panggilan dari member clan, mase dalam bas..Alhamdulillah, dapat jugak die habiskan diploma dia...

Im really happy for her..Tapi kenape tetibe aku rase bitter semacam eh?? Kenape aku rase macamtu? Rase macam nak menangis..Aku tak tipu..tapi tahan aje..

'' Takpe qla, bangon pelan2 ye..mase kau akan sampai jugak...repair dulu kepak kau yang tengah koyak..mcamane nak terbang kalau kepak tak stabil?'' my inner-self berkate....

'' Ya Allah...bertimpe betul dugaan kau bagi dekat aku..tabahkanlah aku ''

Abang Jai (the Plusliner driver guy) was a Johori-ian..Mule2 aku cuak jugak nak borak2 dengan die..Tapi die memang baik..nasihat aku macam2..aku lege jumpe orang baik in this infested evil world...

Semalam, aku mengambil keputusan untuk disable-kan masa silam aku untuk aku pergi jauh...Abg Jai kate aku bukan jenis mengalah..tapi strings from the past selalu hold me back..ikat aku untok tak pergi jauh..buatkan aku selalu terpandang belakang untuk ingat semule kenangan2 yang pahit...buat aku rase guilty..dan rase tak confident..betol kate die..

*fyi* Abg Jai is somewhat can read people's characterization whis was all true..

Aku mampu pergi jauh..aku tahu..feeling envy of other's success is a positive thing..
I have more in life to offer..

Maybe masenye dah tiba untuk aku crumble downkan my so-called- mask and loosen up a bit...
Lying to everyone..and most of all..
Lying to myself..

Proof to others Qla, that you are one of those rare gems that takes a long time to be polished, but turns to be the most shiniest of all~ =)

2 comments:

rowanS said...

aiseyhman. aku terbace spoiler.
ngeeee.

pehhh naseb baik dreba tu ok.

Aqilah Norain said...

alahmak フリヤブラズ..
sorry la..
tapi kene jugak bgatu sbb tanak korg kne tpu saket hati mcm aku!!!
Gomen ne!!!! >__<

 
template by suckmylolly.com