Showing posts with label Saat Indah. Show all posts
Showing posts with label Saat Indah. Show all posts

Tuesday, June 23, 2009

Tidur Tepi Parit

Dah 5 hari aku tak dapat tidur secare betul..I dont mind though..Aku baru habis the so-called 'honeymoon'..sumpah imbar (pinjam ayat sang jejake..kalau salah spell..maaf)..

Pastu, as the result, hamek kau!!! Isnin=HARI TIDUR SEDUNIA!!!

Aku settle makan ubat 'meth', aku tidur dari 1pm smpai 6.30pm..kalau bukan sebab mase tue petir, sumpah aku tanak bangon..

Fyi..aku takut kilat..sebab aku ade sejarah kene panah petir..dan ye..aku masih hidop..

Mungkinkah aku ade 9 nyawe macam the so-called cat??? Naaaahhh >__<

Aku letih gile tahap dewa sampaikan aku rase pavement di tepi longkang sebelah fakulti sangat tempting..yeah I know it sounds..uhmm...like KEPALE HOTAK KO !! TEPI LONGKANG???? WHAT THE FCUK??!!!

Yeah..aku masih waras..*cough*waras lah sangat*cough*..tapi bile dah jadi situasi yang sangat sebegini..

Sumpah aku boleh buat the most outragous, idiotic, pathetic, bla..bla..bla...things..

Desperate measures kan? Lalalaala..

Ohh mate ku yang ngade2...sila lah tutop mate!!..Aku nak tidor..uuuuhh *sob*sob* T__T

Kurang rehat+Lapar+PMS=Cranky qla=Qla yang gila=Cepat snap

*Mari bernyanyi ramai2 lagu Dead and Gone* lalalala (ape releven disini?? Ntah..Suke aku lah >_<)

Out~

Sunday, May 31, 2009

Rindu Aku Tidak???

Hai semua!!!

Yah..yah..Aku dha lame tak update...Atas sebab2 yang memang tak dapat dielakkan..Chewaah =)

1. Aku sebok dengan kemas rumah sewe lame kat Penang..bapak penat =___=

2. Menyiapkan manuskrip2 translating yang tak berkesudahan

3. Kemas barang nak masuk kampus balik (pendek betul cuti kali ini)

4. Orientasi baru habes Khamis lepas >__< size="3">So, sorry lah ye..nyahahaha..aku dah start pergi training ice-hockey..
Kelakar betol sebab semue budak2 kecik.. Aku buat muke sardin aje..Kate nak belajar kan!!! Kimin (kawan adik aku, Pqa kat Mmu) kate, kene skate dulu baru boleh main..hahaha
Walaopon banyak kali aku jatoh macam nangke busok, tapi memang enjoy sangat =)
Bak kate orang ' SAKIT YANG MEMANG BEST!!!'


'' Baju basah sebab asyik buat adengan Patrick Star dalam ice rink..hahaha ''


Next week confirm turon lagi..trainer aku pon bagos..
Tak silap name die Kim, best player dalam tournament...woaahhh..untong dapat cikgu hebat =)

Banyak bende nak cerite tapi until next time ye..Aku dah lambat nak gerak balik kampus..

Mati!!!!!!!!!!!!!!!!!!


P/S - Isnin, aku mula mengait kelapa sawit sambil membaca Literature dan English Poetry..hahahahaha

Monday, April 20, 2009

Aku Dan Tarian Sotong

Hahaha..
Aku dah lame tak post..
Bile bace balik post2 lepas...
Aiseh...emo gaban aku neh...
Bak kate clan aku 'emo-dudok-tepi-dinding'..hahaha..

Dah2..
Aku dah nampak matehari..
Xyah ahh nak cengeng..
Macam hape aje..
Burok muke >__<...
Penat org bace blog aku yang gloomy dan amat amat depressing nihh..
Bweehh...

Mama kate..
Biar org buat kite, jgn buat org...
Btol kn?...
Ombak ramai2...
Weeee....weee~

Alah..nnti diorg dh penat..
Pandai lah diam...
Malas nak buat kedut otak aku je >__<..
Hehehehe..

Oh2...sekarang ni aku dh terer buat tarian jagung@tarian sotong..
Macam kewl je...
Nk tngok kene add aku kat facebook ahh...
Ape lagi...
Add la cepat2...
Camere-man..oopss...camere-girl yg btugas, '' Machi2 Teha'' tatao la dah uplod video blom...
Malash neh....
Cubet babat nak XD....
Penat aku bele ko..
Podacheet >___<

Oh2...aku x kemas barang nak courier lagi...
Aisemen!!!...
Leceh laaaa...
Malas nye *sambil golek2 sehingge terhantuk meje* T__T...
Esoklah buat... XD (setelah berape kali esok ntah)...

Rakan2!!!
Selamat membuat finals dengan maju jaye...
Mesie boleh..
Xkn korang x boleh...kan..kan..kan?..
Sehingge berjumpe lagi di rancangan...
Wonderpets..nyahahaha >__<~

Sunday, January 18, 2009

Selamat Datang Penang..Kembali~

Aku dah balik Penang hari ini..woaahhh..seryes aku tak bawak langsong pon kerete..aku tak larat...

Sorry la Teha, ko bawak sepanjang jalan ..tapi satu la..memang cool gile..

Sebab dari Shah Alam ke Penang 3 jam je perjalanan...GILE LAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

Wahahahaha...Sebelum sampai rumah, beli karipap seringgit yang sebesar tapak tangan 4 bijik, dan air soya 2 bungkos..aku ngan Teha balik rumah..

Malas nak tules2 banyak2..Chalo dulu...

P/S - Makan tengahari dengan Teha dan Nadt di Seksyen 7 Baru belakang UiTM (Kedai Molek) memang besh gaban..woaaaahhhh~

Out~

Saturday, January 17, 2009

Realiti Kehidupan~

Pagi tadi, berjanji nak jumpe Encik Bob..die P.A merangkap god-father@rakan membuat kerje gile dan sebagainye...die cakap nak jumpe pukol 10 pagi..sebab aku terbangon pukol 7 pagi, aku golek2 lah lagi kat Mawar...sementare Nadt kelam kabot nak ke kelas..

Tetibe pukol 9 tu die menggelupor sms aku, cakap nak jumpe 9.30 pulak..

Alamaaaaaaaaaaaak!!! kelam kabot aku pergi bersiap, gosok baju (sampai terbakar cadar Nadt aku buat...maaaaaaf T_____T) dan gopoh2 berlari ke Foyer Elektrik..

Sampai saje kat sane, aku dah mengucap panjang...MANE TAK NYE!!!!!!!!!!!

Encik Bob tersengih2 kat aku, dengan helmet setengah die kat aku...

''Mane kerete Qla?''

Kepale laaaaaaa!!!!!!!!!!!!! aku mati2 ingat die bawak kerete..

Bagos sangat lah tue...die ingat aku bawak kerete, aku ingat die bawak kerete..

Hahahaha..nak tanak, aku kene lah pegi balik Mawar...Haaaiiihh...

Pergi Intec dengan die...nak tanye pasal TESL program untok foundation...

Habes saje setel smue bende, aku ke Low Yatt dengan B-chan..aku sangat batak sebab tak pernah pergi sane..dah lah pakai baju kurung.. =)

Balik dari sane, aku mandi2, pastu kuar semule dengan kengkawan pergi Pak Ali..

Nice..makanan die sedap..

So, bile aku balik dari segale aktiviti, aku dah melepek..penat siot..hahahaha~

Out~

Tuesday, December 23, 2008

Wanie Yang Kelakar~

Hahahahaha...

Saket perot aku gelak teguling2...

Dah lah gigi aku tengah saket..geraham baru nak tumboh..jadi bayangkan lah bile ketawe+sakit jadi ape...

Kawan aku sorang nih..Wanie namenye..telah membuat adengan yang aku tak sangke tadi..

(Perbualan sebenar yang berlaku di tempat kejadian)

Wanie : Qla, ''Im leaving on the jet plane'' tuh maksodnye ape?

Aku : Ohh..itu metafora aje..kire seseorang nak teroskan hidop die..

Wanie : Owwwhhhhh...

(Tibe2 aku teringat cerite Armageddon sebab ade satu bahagian gune lagu yang Wanie tanye)

Aku : Kau penah tengok tak cerite Armageddon tue? Sedeh weh..

Wanie : Umm..tak pernah lah (sambil buat muke blur2)

Aku : Sedeh weh..cerite pasal hero, heroine dan ayah heroine..dan mestilah...sebijik meteor yang bakal memenyek Bumi (sangat cliche~)..hero ngan ayah heroine kene naik angkase letopkan meteor tuh..pastu, mase akhir2, diorang kene undi sape kene tinggal nak picit butang nak letopkan meteor (mestilah orang yang tinggal tu bakal K.O)..sebnarnye, hero yang dapat..disebabkan hero dah janji ngan heroine nak kawen bile balik..dan kenangkan si heroine sangat sayangkan hero, si ayah heroine menukar secare pakse untok ganti tempat hero..dan akibatnye, meteor meletop, Bumi selamat dan ayah heroine mati..tapi ayah heroine sempat lah bercakap2 dengan anaknye sebelom same2 mati meletop dengan meteor..mase hero dan heroine kawen, sangaaaaaat sedeh...diorang letak dekat kerusi front seat (untok tetamu2 terhormat), gambar kawan2 ayah heroine yang mati same, dan mestilah gambar ayah heroine turot ade.. (aku bercerite dengan penooooooh semangat dan terlupe nak pndang muke Wanie)

(Habis saje aku cerite...aku tengok semule Wanie, die dah berjurai2 menanges 0__0)

Aku : Weh2..apesal kau nanges pulak nie? (aku dah tahan gelak mase tanye nih)

Wanie : Uuuuhh..sedeh cerite nye...walaopon kau cerite penoh semangat..tapi sedeh laa (sambil kesat2 air mate dengan baju)

Hahahahaha..aku dah gelak tak ingat dunie..cooooooooomel betol lah kau nih Wanie =)...

Itu belom tengok lagi ceritenye..Nanti mintak Ami carik cerite Armageddon bagi kau eh sayang ^-^..

P/S - Tak pernah aku cerite dengan bersemangat orang menanges.. ^-^ Hebat ..hebat~

Out~

Saturday, September 27, 2008

Ajis~

'' Ajis yang comel..kucing B-chan ( die jumpe kat kawasan rumah die ) ''

Aku ingat lagi..mase tue, aku ngan Nadt, baru lepas buke..tengah golek2 depan laptop sambil bebual...tibe2, ade ketukan yang kuat dekat pintu depan rumah aku..gelabah2, Nadt, telah pergi jengok dekat tingkap dan nampak...B-chan~

Ha? Ape die buat maghrib2 kat depan rumah aku? Musykil2...Memang dah rancang jumpe malam tue, tapi awal lagi...aku mandi pon belom lagi ( ye lah, tengah gembire2 borak dengan Nadt pasal presentation kami )..

B-chan cume senyum, dan hulor aku kucing kecik yang teramat kecik..memang lagi kecik dari mase aku jumpe Suden ( kucing aku lagi satu )..

Aishh~ aku mule2 takot jugak nak Ajis ( oops lupe bagitao, name Ajis, B-chan yang bagi )..ye lah..ntah2 Ajis ade mak lagi ke..sebab dari badan Ajis, baru sebulan rasenye~

Aku ngan B-chan mandikan Suden dengan Ajis sekali..hahaha...memang abes basah aku dibuatnye..kenangan indah~ Bukan selalu dapat peluang macam tue..hahaha..

Esok, aku dah balik JB..aku terpakse tinggalkan Suden dengan Ajis ..aku rase macam nak angkot jugak Ajis bawak balik..masalahnye, tatao lepas ke x kastam dekat airport..huhuhu~ aku x mao bagi B-chan jage kucing lagi, die sempot..dari die mati sempot, aku sanggop lagi tinggalkan bebudak tue..tape2..diorang pandai ( ayat sedapkan hati )...

Maaf ye sayang, mama kene tinggalkan kamu berdue selame seminngu...Sabtu depan, mama carik kamu semue balik...mama sayang kamu~ uwaahhh~

Out~

Friday, September 26, 2008

Presentation~

'' aku ngan Nadt berposing sebelom ke 'meje pengadilan' projek kami ''

Mase ni..aku, dengan Nadt, dalam kerete nak pegi kampus..cuak seh mase ni..x tipu..seryes..sblom pegi kampus, aku singgah Carrefour, beli cendawan sampel untok presentation pkol 2.40pm-3.20pm semalam..sampai kampus, kumpulan aku beterabor buat bincangan nak cakap ape dekat depan..masing2 mule menggelupor cuak..hahaha..ngan aku skali okeh...cuak..cuak..

'' bebudak kumpolan aku berposing sakan depan dewan presentation sebelom 'disembelih' panel..smart kan diorang?..cun2 ( Nadia, Afiq, Unot, Acoi ) ''

Dalam pukol 2.30pm, kami semue gerak ke Tingkat 2, ke Dewan Perdana 2, ingatkan kumpolan sbelom kami dah siap pembentangan, rupenye belom lagi..aisshh~ kitorang sempat la jengok2 kumpolan tu, semue dah pucat2 jawab soalan dari panel..lagi la kitorang menggelupor cuak kat luar..jadi untok hilangkan ( kono2nye la...) cuak tu, kami pon amek2 gambar la, cerite2 la, bangon-dudok-bangon dudok dekat tangge depan dewan tu...

'' aku ngan bebudak kumpolan aku, Cendamas Agriculture Enterprise ''

Secare keseluruhannye, presentation kumpolan aku berjalan lancar, walaopon kadang2 ade terkurang sane sini, tapi panel ( Encik Shukor, Encik Subri ), tegor secare elok..legenye kami~ mule2 nak bentang, menggigil jugak kpale lutot aku, tapi, semue ok je..alhamdulillah..

P/S - Kepade kengkawan kumpolan aku, terime kaseh atas kerjesame korang..kerje ngan korang memang seronok..Semoge kite dapat A+ dalam ETR 300..amin~

P/S - Kepade Acoi, sabar la ye dengan motor kau, insyaallah, semue akan ok ( celake je sape yang berhajat mahu curik RXZ die..naseb tidak sempat dicuri )

Out~

Monday, September 22, 2008

Makan Lagi~


'' selepas kepanasan selame beberape hari..hujan juge Penang nie..syukur ''


'' berposing sambil tunggu bukak pose..lambatnye ''


'' Nadt control ayu..cannot go..hahaha..relax..jngan marah ''

'' aku memang tngah bengang gile mase ni..Teha ngan Nadt je tao nape ''

'' santapan buke pose kami..Asam Laksa ( Nadt ), Tom Yam Noodles ( aku ) ngan Mee Curry ( Teha ) khas dari Old Town White Coffee, Sunway, Penang ''

Pagi tadi..memang aku malas sangat nak bngon..hujan weh..selebat lebatnye..kat Penang ni punye la panas..bleh mati kering aku..punye la sejok..memang sangat besh bgulong dalam selimot busuk aku..hehehe..tapi sebab memikir kerje ETR 300 aku x sesiap lagi..terpakse la aku kuar dari gulongan selimot aku untok abeskan keje...pon x abes jugak aku tengok..

Tetibe dalam pkol 5pm, Teha roger aku, ajak buke luar..aku ngan Nadt, ok je..Teha datang umah, borak2, gossip2 ( sket2 je okeh..pose kan..hehehe )...

Pukol 7pm, kitorang pon gerak pegi Old Town White Coffee, Sunway..mase sampai, x ramai pon orang..dah pesan makanan, kitorang pon mule la amek2 gambar..

Lepas makan, aku ngan Nadt pegi Baiduri ( kolej dalam kampus ) untok buat kerje ETR 300..mase kitorang balek dari sane, hujan pon mule turon..gembirenye hati..lalala ~

P/S - Wani, ko 'grooming' aku memang aku suke..lalala...besh2~

Out~

Sunday, September 21, 2008

'Clubbing' Bersame~

'' penohnye Seoul Garden, Juru mase kitorang masok nak buke pose ''

'' aku ngan si comel Wani, makan sampai nak meletop perot ''

'' sempat lagi posing sakan tngah2 mase makan tu..haaaih~ ''

'' aku ngan Nadt dah kembong perot kat luar kedai ''

Hari ni, aku, Nadt ngan kawan kitorang, Wani becadang nk g 'clubbing' bersame..Sblom korang pkir yang bukan2..Aku nk terangkn..'Clubbing' dalam bahase kami BUKAN SAME SEKALI berkaitan dengan KELAB MALAM, ARAK ataopon MENARI..tidak same sekali okeh..

Tu istilah gumbire yang kami cipte untok konon2 nampak gempak la..Seoul Garden, Juru, Penang, jadi temapt 'hangout' kami..Aku sempat 'reserve' tempat untok bukak pose kat sini..Naseb baek sempat 'booking'..kalao lmbat sket, msti dah pnoh tempat ni..makanan kat sni terdiri dari makanan laot ngan darat ( korang paham x maksod makanan laot ngan darat nih? x paham? ish~...Darat : ayam, daging..Laot : ape yang ko rase de dlm laot la..aiyooo~ )

Kitorang mule makan dalam 7.30pm..tapi smpai dah nak dekat pkol 10pm pon, kami x brenti2 makan...kitorang makan makanan 'Buffet'..tu yang asek berhenti-makan-berhenti-makan..Dasat la~ dan sebab kitorang terlalu lapar ( macam gelojoh je lebeh..hahaha.. ) kami x sempat pon nak amek gmbar makanan yang kitorang makan..laen kali la ye kawan2 bloggers...

Kat Seoul Garden ni, care makan die berkonsepkan BBQ..memang seronok..kalao nak luangkan mase ngan kluarge, rakan2 atao yang tersayang..aku rekemen tempat ni ( Ish..Seoul Garden kene bayar aku ni..sbb promote tempat diorang )..Lepas makan berejam2 diselangi adengan Wani muntah eskrim yang die makan ( tu la...aku dah cakap jngan makan laju2..ko ni pon~ ), kami bertige ke 'Flee Market' yang terletak x smpai bape langkah dari Seoul Garden..

Kami beli rantai sepasang setiap sorang sebagai kenangan..balik dari Juru, kami singgah pule ke McD Drive Thru utk mnom malam ( mase tu dah pkol 1am dh~ )..Borak2, gelak2..memang seronok..terlupe kami sekejap projek, report, dan kuliah pade mase tu..hahaha

Dalam pkol 3am, kami pon berangkat pulang..konon2 nye nak lepak bilik Wani yang kat dalam kampus, tapi sebab Nadt dah kne tinggal dpan pagar kampus ( tu la, tak bawak lagi kad matrix..hahaha ) kne tnggoh la niat tu..kemudian la ye Wani =)..Ape yang aku leh simpolkan, ari ni memeang besh..x sabar nak pegi 'clubbing' same2 lagi ngan korang~

Out~

 
template by suckmylolly.com